Back

Cât costă Google Ads în 2024?

Dacă vrei să atragi atenția în online astăzi, trebuie să te diferențiezi de concurență.

În 2022, dacă dorești să obții cea mai mare atenție pentru produsele și serviciile tale, abordarea PPC (Pay Per Click) a devenit norma. Pe site-uri ca Facebook sau Instagram, postările organice au scăzut acum la 5,2%. In 2023 , reach-ul pe Facebook a scazut la 4,32% conform Social Insider.

Fără un plan de publicitate solid, cum ar fi marketingul cu plata pe click Google Ads, afacerea ta va fi adesea trecută cu vederea în rezultatele căutărilor. Dar vestea bună este că, atunci când este înțeles bine, Google Ads poate oferi o campanie de publicitate excepțional de profitabilă.

Ce este Google Ads?
Cu excepția cazului în care v-ați ascuns sub o piatră în ultimii zece ani, probabil că ați auzit de Google Ads (numit anterior Google AdWords) afișat în partea de sus a paginilor cu rezultate ale motoarelor de căutare (SERP-uri).

Google Ads este platforma de publicitate de căutare Google care permite companiilor să afișeze reclame concise, videoclipuri, liste de produse sau oferte de servicii către potențialii clienți. Anunțurile plătite de căutare apar deasupra rezultatelor căutării organice pentru a oferi companiilor șansa de a atrage potențiali clienți.


Rezultatele căutării plătite pe Google apar deasupra rezultatelor căutării organice pentru majoritatea căutărilor de cuvinte cheie.

Ori de câte ori o persoană caută ceva online, adesea va fi întâmpinat de reclame Google PPC. Google Ads poate apărea sub mai multe forme, inclusiv anunțuri pentru motoarele de căutare, anunțuri afișate pe site-uri care nu sunt de căutare (display), anunțuri pe hărți Google, anunțuri YouTube, sau în unele aplicații mobile.

Unul dintre avantajele esențiale ale Google Ads este plata-pe-click (PPC), ceea ce înseamnă că agenții de publicitate nu plătesc costul Google Ads atunci când este afișat anunțul Google PPC. Unui agent de publicitate i se percepe o taxă pentru costul Google Ads numai atunci când cineva face click pe anunț.

Taxa cost-pe-click (CPC) variază în funcție de mai mulți factori care pot influența costul final. Vestea bună este că o campanie publicitară pe Google poate fi foarte profitabilă pentru agentul de publicitate. De fapt, se estimează că Google Ads oferă o rentabilitate a investiției (ROI) de 8 USD pentru fiecare USD cheltuit,

Însă chiar și cu o rentabilitate a investiției atât de puternică pentru anunțurile din căutarea plătită, multe companii se întreabă despre costul Google Ads și cât ar trebui să cheltuiască pentru bugetul lor Google Ads.

Înțelegerea costului publicitar Google

Mulți dintre clienții cu care lucrăm au ​​o mulțime de întrebări cu privire la Google Ads și la costul realizării unei campanii PPC eficiente.

Unele dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim sunt:

„Cât costă Google Ads?”
„Care este costul per click în Google Ads?”
„Sunt anunțurile Google scumpe?”

Înainte de a începe o campanie Google Ads, este important să înțelegi prețurile și să raspunzi mai întâi la câteva întrebări importante. Pentru a profita la maximum de cheltuielile publicitare, trebuie mai întâi să asiguri optimizarea campaniei și asocierea de cuvinte cheie cât mai relevante.

Odată ce înțelegi costurile reclamelor Google cu plata pe click și cum să profiți la maximum de campaniile PPC, poți planifica o strategie bună Google PPC în jurul acestor cuvinte cheie.

În acest articol, ne vom uita la costurile tipice Google Ads și vom înțelege cum să profităm la maximum de campaniile Google PPC.

 

Cât costă Google Ads?

Multe companii au înregistrat o creștere mare a vânzărilor după o campanie de succes PPC.

De fapt, în primele zile ale Amazon, compania era dispusă să liciteze peste majoritatea concurenților pentru a-i capta pe noii clienți care cumpără online prin Google Ads. Această strategie, deși costisitoare în avans, în mod clar a dat roade.

Din acest motiv, multe companii noi sunt interesate să ruleze campanii publicitare Google pentru a-și testa noile pagini de destinație ale site-ului și atractivitatea ofertelor de produse.

Când ne uităm la costul Google Ads, este important să știi că mai multe variabile afectează costul campaniilor.

Din acest motiv, nu există un răspuns direct la întrebarea „Cât costă un anunț Google?”. Trebuie să faci câteva cercetări în nișa ta și să vezi care este rata de funcționare pe click.

Dacă dorești o estimare aproximativă a costului reclamelor Google în 2022, costul mediu pe click în toate industriile pentru Google Ads în rețeaua de căutare este de 2,69 USD. In 2023, costul mediu al unui click in Google Search este de 2,96 USD

Vestea bună este că platforma Google Ads le permite proprietarilor de afaceri să-și gestioneze anunțurile Google cu plata pe click, să selecteze cele mai eficiente cuvinte cheie pentru nișa lor, să stabilească un buget Google PPC zilnic și să mențină costurile publicitare la prețuri accesibile.

Cel mai mare factor care influențează costul unui anunț Google este licitația Google Ads. Trebuie să te uiți la cât plâtește pe click concurența pentru aceleași cuvinte cheie, iar apoi să decizi dacă ești dispus să licitezi mai mult pentru același cuvânt cheie.

Ce este licitația Google Ads?

Licitația Google Ads determină plasarea anunțurilor tale Google și costul pe care ești dispus să-l plătești pentru cuvintele cheie selectate.

În cadrul licitației Google Ads, pozițiile anunțurilor agenților de publicitate determină plasarea anunțurilor lor și costul pe click Google Ads pe care vor trebui să-l plătească.

Clasarea anunțului tău se bazează pe scorul de calitate a acestuia (Quality Score) și pe suma maximă licitată pentru acel cuvânt cheie (Max CPC).
Desigur, ofertele concurenței sunt în afara controlului tău.

Păstrând un scor exemplar al calității anunțurilor poți cheltui mai puțin pe costul Google Ads, dar să obții totuși o poziție mai ridicată a anunțului. De asemenea, poți profita de instrumente, cum ar fi extensiile cu informații suplimentare, care pot spori atractivitatea anunțurilor odată ce acestea sunt postate.

Cât de mult ar trebui să cheltuiești pe Google Ads?

În 2022, costul mediu pe click Google Ads este de aproximativ 1 USD până la 2 USD în rețeaua de căutare Google. Unele nișe încă se mai pot bucura de costuri mai mici, în timp ce afacerile mai consacrate ar putea avea medii mai mari ale cost-pe-click-ului.

De regulă, costul pe click depinde de factori precum tipul de industrie, tendințele actuale și costurile produselor sau serviciilor.

Folosirea planificatorului de cuvinte cheie Google te poate ajuta să identifici cuvinte cheie de nișă pentru publicul țintă.

Prețurile Google Ads sunt extrem de subiective, în funcție de venitul așteptat pe care îl vei genera de la un client mai nou.

De exemplu, companiile din industriile imobiliare, juridice sau contabile pot câștiga între 1000 și 10000 USD per client nou, așa că 40 USD pe click pe un anunț Google merită investiția. Pentru industriile în care marja de profit per client este mai mică, s-ar putea să nu merite să cheltuiți mai mult de 1-2 USD per reclamă.

În industriile extrem de competitive care generează mai multe venituri per client, companiile sunt de obicei dispuse să cheltuiască în medie 10 USD pe click. Este important să înțelegi valoarea relativă dintre venitul per client și cât poți cheltui pentru campaniile publicitare Google.

Dacă abia ai început să rulezi Google Ads, este o idee bună să începi cât mai conservator. Cel mai bun mod de a te asigura că nu cheltuiești în exces este un buget zilnic scăzut.

Odată ce se obțin câteva date pentru a vedea rezultatele campaniilor publicitare, îl poți crește ulterior atunci când se poate vedea o rentabilitate mai bună a investiției (ROI).

Acesta este un avantaj uriaș al publicității online. Cu reclamele convenționale tipărite nu se potate testa la fel de eficient, însă cu anunțurile online cu plata pe click poți continua să ajustezi cât dorești până vezi exact ce anume îți oferă cea mai bună rentabilitate a investiției.

Înainte de a te gândi să cheltuiești bani pentru publicitate Google, este important să:

  • Compui texte care reprezintă brandul și care vor atrage atenția posibililor clienți
  • Faci cercetare de cuvinte cheie în funcție clickurile potențialilor clienți din industria ta
  • Lucrezi la paginile de destinație pentru produsele și ofertele de servicii, astfel încât acestea să facă o conversie bună odată ce o persoană dă click
  • Observi ce funcționează pentru concurență și să găsești modalități de a dezvolta oferte similare sau mai convingătoare

Care este bugetul ideal pentru Google Ads?
Marea majoritate a veniturilor Google se bazează pe succesul Google Ads. Din acest motiv, au o mulțime de instrumente pentru a ajuta companiile care doresc să facă publicitate pe platforma lor.

Pentru a vă ajuta să te decizi asupra bugetului și a costului Google Ads, poți utiliza Calculatorul de costuri Google Ads.

Google Ads oferă funcții de control al bugetului care îți permit să ajustezi costul în fiecare zi.

Odată ce cunoști rentabilitatea tipică pe care o vei avea de la un nou client care achiziționează de pe site-ul tău, Calculatorul de cost Google Ads poate genera cât ar fi rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS). Acest calcul te poate ajuta să determini dacă costul unui anume anunț Google este prea mare.

Cu acest instrument, poți evalua dacă creșterea cheltuielilor publicitare cu un anumit procent va genera mai mulți bani sau va produce pierderi.

Un alt mare avantaj al Calculatorului de costuri Google Ads este că poate furniza, de asemenea, estimări ale datelor relevante, cum ar fi numărul de vânzări pe lună, venitul brut pe lună, profitul brut pe lună și rentabilitatea investiției în publicitate.

 

Beneficiile publicității cu Google Ads

Evident, cel mai mare beneficiu al oricărei reclame este că accelerează și extinde vizibilitatea produselor și serviciilor tale. Dar, cu publicitatea online, cum ar fi Google Ads, ai și avantajul de a vă urmări rezultatele în timp real.

Ia în considerare câteva dintre următoarele fapte despre publicitatea online:

97.32% din toate interogările de căutare de bază din România sunt generate de Google
Primele trei site-uri de pe SERP-uri obțin 46% din clickuri
Există peste 167 de miliarde de căutări pe lună pe Google
Peste 7.000.000 de agenți de publicitate folosesc Google Ads PPC
Dintre reclamele Google pe care se face click, 65% au cuvinte cheie cu intenție clară de cumpărare
Rata de conversie a clickurilor PPC este de 1,5 ori mai mare decât clickurile de căutare organice

Orice campanie de marketing digital bine planificată și testată te poate ajuta să generezi profituri semnificative pentru cheltuielile Google Ads. Pentru a menține costul publicitar la un nivel rezonabil, este important să îți gestionezi în mod constant bugetul Google Ads.

Deoarece costul campaniilor Google Ads poate fi controlat, poți să cheltuiești în mod conservator și să crești bugetul de publicitate pe măsură ce crești.

Începe întotdeauna prin a avea o ofertă convingătoare, o pagină de destinație interesantă și atrăgătoare, și anunțuri testate care se potrivesc cu intenția de căutare a potențialilor clienți.

 

Ești gata să îți crești acoperirea online pentru marca ta? Leadlion este o agenție de marketing digital și PPC cu sediul în București. Suntem specializați în a ajuta companiile să își crească vânzările și veniturile prin campanii PPC direcționate și prin crearea de anunțuri Google eficiente. Contactază-ne chiar acum pentru a vedea cum te putem ajuta să crești.

Ce spun clienții nostri:

''Comunicare buna, termeni de executie corecti, echipa care incearca mereu sa gaseasca cea mai buna solutie pentru solicitari. In plus, receptivitate in situatii de criza.''

Marius O

Marketing Manager DEMAX

''Am ajuns sa colaboram cu Lead Lion pentru ca aveam nevoie de specialisti pentru actualizarea si dezvlotarea platformei online Magento. Am ales sa pornim la drum impreuna, datorita atuurilor pe care aceasta echipa le are : Expertiza tehnica, experienta in implementari de proiecte complexe, proces eficient in managemetul proiectului, transparenta facturarii.

Vladimir S

CEO Magazinul De Pietre

''Unul dintre aspectele care m-au impresionat cel mai mult în colaborarea cu Leadlion este deschiderea lor constantă și inițiativa pe care o au în a aduce idei noi pentru a ridica standardul de performanță.
Această abordare proactivă demonstrează angajamentul lor față de succesul proiectelor și dorința lor de a crește în permanență.

Rezumatând, colaborarea cu echipa Leadlion este o experiență plină de satisfacții. Rezultatele, eficiența, profesionalismul și deschiderea lor sunt calități pe care le apreciez și pe care le recomand cu încredere tuturor celor care caută o echipă dedicată și orientată către excelență.''

Roxana F

Marketing Manager GNC

Ai un proiect? Haide sa discutam!