Studiu de caz
Perioada: 1-31 Decembrie 2020
Niche : Fashion
Suma Investita: 48,338.94 lei
Valoarea Conversiilor : 489,119.00 lei
ROAS (Return On Adspend): 10.12
Număr Comenzi: 1,191
Cum am ajuns la aceste cifre?
Strategia de mai jos se aplică pentru canalele Facebook și Instagram și sa bazat pe 3 etape:
Etapa 1: Testing Testing Testing – Top of The Funnel
Cu 1 lună înainte, am creat audiențe noi de Testing. Acestea au inclus atât audiențe pe bază de Single Interests cât și audiențe Lookalike.
Am testat mai multe variante de Copy & Creative (adică poze statice, video în studio sau lifestyle etc). Am utilizat DCT Testing (Dynamic Creative Testing). În felul acesta, noi oferim platformei Facebook materialele noastre vizuale, precum și texte, headlines și descrieri, iar Facebook le testează în timp real pentru a găsi combinația perfectă (care atinge obiectivul nostru).
După ce am găsit combinația perfectă de creative și copy am testat împreună cu audiențele noi create. Aici, scopul este să depistăm audiențele profitabile pentru noi.
Când am găsit audiențele profitabile, am cerut Departamentului de ART precum și Departamentului de Copywriting să creeze materiale vizuale și copy-uri similare cu acelea care au avut rezultatele cele mai bune. De asemenea, le-am adaptat sezonului festiv din Decembrie (Sărbătorile de Crăciun).
Etapa 2: Creare Conținut Festiv – Middle Of the Funnel
În etapa aceasta am pregătit audiențele care:
- au interacționat cu reclamele noastre,
- au vizionat un video și
- au interacționat cu Paginile noastre de Facebook & Instagram.
În setarea campaniilor MOF ne-am concentrat atenția asupra următoarelor audiențe:
- Facebook Engagement – Website Visitors 30 Days
- Instagram Engagement – Website Visitors 30 Days
- Video Views – Website Visitors 30 Days
*Aceste audiențe le-am creat din secțiune Audiențe din Ads Manager. Dacă nu știi cum să creezi aceste audiențe lasă-ne un mesaj și te ajutăm cu mare bucurie. De adaugat aici camp cu contact
*În același timp am exclus toate persoanele care au vizitat site-ul în ultimele 30 Zile.
Am adaptat conținutul pentru aceste persoane și le-am prezentat un alt tip de conținut video și imagini statice.
Etapa 3: Remarketing – Bottom Of The Funnel
Campaniile de remarketing (Bottom Of The Funnel) este cea mai profitabilă dintre campanii, cu cel mai mare ROAS.
Aici targetăm vizitatorii care au făcut o acțiune pe site-ul nostru și sau apropiat mai mult de achiziție.
În setarea campaniilor BOF ne-am concentrat atenția asupra următoarelor audiențe:
- View Content 30 Days – AddToCart 30 Days (toți utilizatori care au vizitat o pagină de produs în site dar nu au adăugat în coș)
- AddToCart 30 Days – Purchase 30 Days (toți utilizatorii care au adăugat în coș dar nu au finalizat o comandă și toți cei care au cumpărat în ultimele 60 de zile. Am exclus cei care au cumpărat în ultimele 30 de zile deoarece aceștia au o probabilitate mai mică să cumpere din nou în aceeași lună)
- *Purchase 60 Days – Purchase last 30 Days
Aici am folosit Catalog Sales și Dynamic Product Catalog.
În felul acesta Facebook va utiliza datele din pixel precum și din catalogul de produse și îi va arăta clientului produsul pe care l-a Vizionat, Adăugat în Coș sau Cumpărat.
Pentru *Purchase 60 Days – Purchase last 30 Days
Am folosit Catalog Sales pentru a face Upsell produse similare sau complementare conform achizițiilor lor în ultimele 60 zile.
Asta înseamnă că dacă ei au cumpărat un pantalon, reclamele pe care le vor vedea vor fi tricouri, hanorace sau alt produs relevant clientului din catalogul de produse.
Mai jos este dovada că campania de Remarketing a avut cel mai mare ROAS.
În paralel, clientul a investit și în campanii de marketing pe Google și YouTube însă aceste două canale vor face subiectul unui alt articol.
Merită totuși menționat faptul că în luna respectivă suma totală generată de noi a fost de 1,218,942.00 RON. Sursele de trafic au fost: Facebook, Instagram, Google și YouTube