Back

Campaniile Performance Max – performanță dincolo de keywords

Cea mai nouă jucărie Google e în sfârșit aici! De ceva timp, campaniile Google Performance Max sunt disponibile utilizatorilor din întreaga lume. Și, ca la fiecare actualizare majoră Google Ads, întrebările nu au întârziat să apară. Cum și noi le-am testat, in cadrul agentiei de marketing online Leadlion, am decis să vă împărtășim câteva scurte concluzii strategice.

Ce sunt campaniile Google Performance Max?
Google Performance Max este o campanie orientată spre obiective, care vă permite să accesați întregul inventar Google Ads dintr-un singur loc.
În esență, înseamnă că veți folosi o singură campanie bazată pe obiective în toate canalele disponibile – Căutare, Display, Discover, Gmail, YouTube și Maps. Acestea sunt menite să funcționeze alături de campaniile de căutare bazate pe cuvinte cheie, în timp ce campaniile de shopping și locale vor fi, de asemenea, încorporate în Performance Max.
Acum, dacă vă întrebați de ce Google a lansat acest nou tip de campanie, există un motiv simplu. Algoritmul preia controlul! După cum spune și numele, Performance Max va utiliza învățarea automată de ultimă generație pentru a scoate maximiza campaniile.

Aveți întrebări? Verificați aici informațiile oficiale despre tipul de campanie Performance Max.

Prin ce se diferențiază Performance Max?
Campania Performance Max este un pas revoluționar în publicitatea de tip căutare, în principal, deoarece urmărește automatizarea completă și maximizarea performanței campaniei în funcție de obiectivele de marketing.
Campaniile complet automatizate vă permit să reduceți substanțial munca manuală de optimizare a campaniilor, oferindu-vă astfel mai mult timp să vă concentrați energia pe strategie și creație.


Comportamentul consumatorilor online a devenit aproape imposibil de prezis, iar evenimentele pandemiei au făcut marketingul online mai volatil ca oricând.
Potrivit Google, campaniile Performance Max le vor permite marketerilor „să nu se gândească la viitor, ci să fie pregătiți pentru acesta”:
Dacă schimbarea este provocarea, automatizarea este soluția pentru a rămâne în fața schimbărilor continue ale cererii consumatorilor.” – Eduardo Indacochea, Director Sr. Google

Cum funcționează Performance Max?
Principalul avantaj al campaniilor Performance Max este că se bazează pe inteligența artificială pentru a identifica și a decide ce combinație a creativelor dvs. are cea mai mare probabilitate de a genera conversii în inventarul Google.Pe scurt, se importă toate materialele creative și copy-urile simultan și se configurează obiectivele de marketing (conversii, trafic etc.).Apoi, Google va determina audiența în funcție de semnalele de public, datele istorice, datele utilizatorilor și comportamentul acestora pe canalele de publicitate Google.

Performance Max – studiu de caz
Echipa noastră de experți Google Ads a testat campaniile Performance Max imediat ce au fost lansate.
Cu câteva săptămâni înainte de lansare, campaniile clientului nostru au început să scadă în performanță.
Motivele au fost multe – concurență crescută, impactul pandemiei, mai puțin timp pentru a se adapta la schimbări etc.
Deoarece știam deja din versiunea beta inițială că Performance Max ajută, prin urmare, de îndată ce a avut loc lansarea, ne-am orientat imediat către acest nou tip de campanie.

Rezultate înainte de Performance Max
Iată situația chiar înainte de a implementa campanii Performance Max:

După cum putem observa în graficul de mai sus, în primele două luni din 2022 rulam campanii Search de tip standard pentru clientul nostru, însă acestea începeau să aibă performanțe din ce în ce mai scăzute.
Ne-am străduit să menținem rentabilitatea pozitivă a cheltuielilor publicitare, astfel încât clientul să poată continua să scaleze. La acea vreme, rentabilitatea generală a cheltuielilor publicitare Google Ads (ROAS) scăzuse la 22.85, ceea ce abia dacă atingea pragul de rentabilitate (breaking ROAS).
Era nevoie să creștem performanța contului astfel încât să înregistreze mai multe conversii, pentru a putea continua să scalăm.

Implementarea Performance Max
Am implementat campania cu cele mai performante materiale creative din celelalte campanii. Am încărcat materiale din campaniile de succes (inclusiv cele din campaniile video și display, precum și feed-ul din Merchant Center). Am folosit aceste asset groups (copy-uri și descrieri) în care am evidențiat cât mai bine ofertele promoționale și ne-am bazat pe învățarea automată pentru a viza cel mai bun public.
Pe scurt:
S-au adăugat o mulțime de variații de imagini și videoclipuri, astfel încât Google să le poată permuta și să găsească cea mai bună potrivire.
Am testat o mulțime de titluri de anunțuri, titluri lungi și diferite descrieri.
Am folosit Merchant Center Product Feed pentru a atașa anumite produse la campanie.
De asemenea, am optimizat Feedul de produse din Merchant Center pentru a le face mai relevante pentru căutarea utilizatorilor.
Am folosit Semnale de public (Signals), astfel încât algoritmul să înțeleagă cele mai valoroase audiențe. În acest caz: cumpărători din trecut, vizitatori de produse, useri care au abandonat coșul etc.

Care au fost rezultatele?
Rezultate după utilizarea Performance Max:

Performance Max ne-a îmbunătățit imediat rezultatele generale, cu o valoare de conversie uriașă în doar primele două luni de funcționare, cu un ROAS de 88.42, în timp ce ROAS-ul mediu al contului a crescut la 39.05.

În a doua parte a Q1 am avut performanțe bune, peste obiectivele noastre inițiale de conversie, campania Performance Max adăugând o parte semnificativă a venitului total realizat de magazinul online al clientului.

Câteva sfaturi Google Performance Max

Inteligența artificială a început imediat să-și demonstreze superioritatea atunci când vine vorba de stimularea vânzărilor online. Din acest motiv, am făcut din Performance Max un element de bază în obiectivele noastre de marketing Google.

După câteva luni de experimentare cu obiective de conversie, grupuri de active și segmente de public, vrem să vă împărtășim câteva concluzii.

Utilizați semnale de audiență

Semnalele de public sunt o caracteristică opțională pe care ar trebui să o implementați dacă aveți suficiente informații despre publicul care are cea mai mare probabilitate de a face conversie.

Funcția este compatibilă cu toate segmentele de public, inclusiv cu datele de la publicul primar și publicul personalizat, precum și cu participanții, abonații YouTube etc.

Dacă aveți suficiente date pentru a importa aceste segmente, veți ajuta algoritmul să găsească utilizatori similari pe platformele Google.

În acest fel, Google nu va deveni prea “broad”, ci mai probabil va viza clienții potențiali cu intenții ridicate. În plus, vă ajuta și la accelerarea curbei de învățare a campaniei.

 

Testați toate combinațiile posibile de creative

Cu cât adăugați mai multe elemente în campanie, cu atât mai multe date trebuie să experimenteze și să învețe Google.

Prin urmare, nu vă temeți să adăugați cât mai multe variante de copy-uri atât pentru titluri, cât și pentru descrieri. Google le va combina pe cele care au cele mai bune rezultate.

Folosiți-vă la maximum creativele cele mai puternice, copy-urile și CTA-urile. De asemenea, nu uitați că puteți utiliza anunțurile cu cele mai bune performanțe din campaniile anterioare (deja încercate și testate).

În cele din urmă, asigurați-vă că adăugați atât imagini, cât și video. Acesta este singurul mod de a ajunge atât la reclamele grafice adaptabile (Rețeaua de display Google), cât și la inventarele YouTube Google.

Verificați că obiectivelor de conversie sunt urmărite

Asigurați-vă că obiectivele dvs. de conversie funcționează și sunt urmărite corect. În caz contrar, este posibil să găsiți discrepanțe între performanța campaniei și rezultatele reale.

În mod ideal, ați dori cel puțin 30 de conversii înregistrate în contul dvs. în ultimele 30 de zile pentru cea mai bună optimizare și cele mai bune rezultate.

Dacă nu treceți de aceste valori de referință, algoritmul Google va avea probleme în identificarea combinațiilor câștigătoare și/sau a modelelor de clienți.

Configurați feedul de produse pe GMC (Google Merchant Center)

Dacă dețineți un magazin de comerț electronic, asigurați-vă că aveți configurat un Feed de produse în Google Merchant Center.

Acest lucru vă permite să faceți publicitate și pe Google Shopping, ceea ce vă aduce produsul în fața unui public mult mai larg.

Cum faceți ca reclamele Google Shopping să iasă în față utilizând Performance Max?

Simplu. Optimizați-vă imaginile, titlurile produselor și descrierile în Merchant Center pentru a face produsele cât mai relevante pentru căutările utilizatorilor.

⛔ ATENȚIE ⛔

Există o greșeală pe care am învățat să o evităm când folosim Performance Max pentru comerțul electronic. Puteți utiliza funcția “Expand final URL” pentru a trimite trafic către paginile de pe site-ul dvs. care au șanse mai mari de a genera conversii. Cu toate acestea, dacă utilizați campania cu o anumită pagină de destinație (de exemplu, o ofertă specială, pagini care duc la formulare de generație de clienți potențiali), asigurați-vă că aveți această opțiune dezactivată. Dacă nu, puteți trimite trafic către alte pagini de pe site care nu au legătură cu cea pe care ați dori să ajungă clienții dvs.

Viitorul este aici!

Indiferent dacă vă place sau nu, Performance Max va fi o campanie folosită extensiv. Este probabil ca acest tip de campanie să fie doar începutul în care Google se bazează pe AI pentru a rezolva o mulțime de probleme de confidențialitate și de urmărire a datelor. Așa că adaptați-vă bine la noul model Google pentru a avea un avans generos față de competiori.

Ați încercat deja campaniile Google Performance Max? Cum au funcționat? Lăsați-ne un comentariu mai jos!

Ai un proiect? Haide sa discutam!