Campanii Pinterest Ads

Pinterest Ads este o platformă de marketing care de multe ori este omisă din strategia online de promovare online a brandurilor românești. Unul din motive ar fi faptul că reclamele pe Pinterest sunt introduse relativ recent în România (2019) iar firmele specializate fie nu au avut timp să testeze suficient, fie întâmpină reticență din partea clienților săi în a investi într-o platformă nouă.
Chiar dacă platforma este încă la început din punct de vedere al opțiunii de a-ți promova produsele sau serviciile, aceasta este în România din 2012 și se bucură de 1.31 milioane de utilizatori în 2021
Dacă faci parte din business-urile din domenii precum: fashion, grădinărit, HORECA, industrii creative, design, educație, Pinterest este locul unde business-ul tău va înflori.

 

De ce Pinterest Ads?

Luând în considerare reglementările aduse de Facebook, Pinterest devine o oportunitate de luat în considerare din ce în ce mai mult.

Adurile create pe Pinterest aduc conversii la un cost de 2.3 mai bun în comparație cu restul rețelelor Sociale și un ROAS de 2 ori mai mare în domeniul retail comparativ cu reclamele care rulează pe celelalte rețele sociale. (sursa: Pinterest)

Tool-uri de Targetare Pinterest Ads

Targetarea pe Pinterest Ads se realizează într-un mod inedit, o combinație între modul de targetare al platformei Facebook și Google. Astfel că publicul țintă se definește prin selectarea intereselor relevante, a caracteristicilor demografice și a cuvintelor cheie. Această modalitate de targetare atât de precisă permite afișarea reclamelor celor mai relevanți utilizatori.

Targetare Automată

Pinterest alege automat audiența în funcție de detaliile specificate în ad.

Date Demografice

Limitarea audientei prin definirea caracteristicilor demografice precum vârsta, genul, locația și limba vorbită.

Customer lists

Încărcarea unei liste cu clienții care au interacționat deja cu site-ul sau contul de Pinterest.

Interese

Publicul țintă poate fi definit în funcție de interesele pe care le au utilizatorii.

Cuvinte cheie

Există și posibilitatea de a targeta audiențele prin selectarea cuvintelor cheie pentru care să se afișeze pin-urile promovate.

Actalikes

Pinterest oferă posibilitatea de a crea audiențe asemănătoare care să aibă interese și comportamente similare cu clienții dvs.

Campanii disponibile pe Pinterest Ads:
Campanii de Awareness
Campanii de Awareness

Aceste campanii reprezintă reprezintă primul pas al călătoriei de cumpărare a utilizatorului, această călătorie poartă denumirea de funnel. Pentru campaniile de awareness există 2 tipuri obiective: brand awareness și video views.

Campanii de Considerație
Campanii de Considerație

Aceste campanii reprezintă al doilea pas din funnel-ul de conversie, iar singurul obiectiv disponibil este generarea de trafic. Campanii de considerație sunt potrivite pentru a genera cât mai multe click-uri pentru content-ul din Pinterest sau pentru site-ul tău.

Campanii de Conversii
Campanii de Conversii

Aceste campanii sunt ultimul pas al funnel-ului. Obiectivele disponibile pentru campaniile de conversie sunt generarea de conversii pe site și catalog sales pentru a promova produsele prin shopping ads.

Pașii noștri pentru un flux de marketing performant?

Un start bun e esențial în orice proiect, așa că primul pas când ne apucăm de campanii de Pinterest Ads este să ne uităm în detaliu la business-ul tău și la competiție. După o analiză completă, conturăm obiectivele și strategia de marketing pentru Pinterest Ads. Acestea vor fi trasate în funcție de perspectivele de business și nevoile specifice proiectului tău.

Pasul următor constă în crearea contului tău în Pinterest Ads (în cazul în care nu există deja), setarea contului de Google Analytics și interconectarea celor două platforme. De asemenea, este de reținut că vom integra și produsele de pe site-ul tău printr-un feed (în cazul în care business-ul tău este unul axat pe vânzarea de produse).

Acestea vor fi urmate de planificarea și structurarea campaniilor propriu-zise.

 

Tot în etapa de planificare, vom crea audiențele relevante nișei tale de business. Aceste audențe pot fi create prin selectarea datelor demografice, a intereselor, dar și a cuvintelor cheie.

Next step: confirmăm cu tine listele de cuvinte cheie și audiențele propuse. Doar după ce avem OK-ul tău, continuăm cu realizarea propriu-zisă a campaniilor, în funcție de geo-locație, device-urile pe care vor apărea, intervalele orare optime pentru afișarea reclamelor, buget, strategia de licitare, precum și alte setări specifice platformei.

Fiecare campanie conține reclame organizate pe diferite grupuri de cuvinte cheie și de audiențele selectate, cu texte specifice, care completează produsul sau serviciul care urmează să fie promovat.

Dăm start campaniilor de Pinterest Ads, și în funcție de buget și de strategia adoptată, intervenim pe reclame zilnic sau săptămânal pentru maximizarea performanțelor acestora.

Transparența e vitală în orice parteneriat, așa că lunar, vei primi un raport care atestă rezultatul campaniilor Pinterest Ads. Astfel, vei putea înțelege și interpreta leadurile generate, ratele de conversie înregistrate, numărul sesiunilor în funcție de dispozitive și alți KPIs pe care îi atingem pentru tine.

Credem că adaptabilitatea e esențială în digital, așa că vom testa constant reclamele tale și le vom îmbunătăți constant. Prin A/B testing, determinăm cum putem să avem o rată de click mai bună, o poziționare optimă în afișări sau un cost mai mic per click pentru tine. Testăm noi interese și cuvinte cheie, mesaje diferite, diverse audiențe sau strategii de licitare.

Contează pe super puterile noastre

Te-am făcut curios/curioasă și vrei să îți activezi prima ta campanie de Pinterest Ads sau ai întrebări la care nu ai găsit răspuns în acest articol? Noi îți stăm la dispoziție la un telefon/email distanță.

De asemenea, ținem la siguranța ta, așa că putem oricând să programăm un skype / google / zoom meeting și să povestim pe larg despre oportunitățile potrivite business-ului tău.